افزایش تولید جهانی فولاد ضد زنگ

فولاد جهانی

با توجه به داده های منتشر شده، میزان تولید جهانی فولاد ضد زنگ در سال ۲۰۲۳ حدود ۴.۶ درصد نسبت به مدت مشابه در سال قبل رشد داشته است.

 

* بررسی میزان تولید جهانی فولاد ضد زنگ

 

به نقل از GMK، داده های سازمان غیرانتفاعی انجمن جهانی ضد زنگ نشان می دهد میزان تولید جهانی فولاد ضد زنگ در سال ۲۰۲۳ به ۵۸.۴ میلیون تن رسید. این در حالی است که میزان تولید جهانی فولاد ضد زنگ در سال ۲۰۲۳ حدود ۴.۶ درصد افزایش نسبت به سال ۲۰۲۲ همراه بوده است.

فعالان بازار در روز سه شنبه (۱۶ آوریل) اعلام کردند محرک اصلی رشد تولید جهانی فولاد ضد زنگ در سال ۲۰۲۳ کشور چین بوده که میزان تولید خود را به شدت افزایش داده است.

به نقل از چندین منبع خبری، در سال ۲۰۲۳ کشورهای اروپایی، از جمله اوکراین، تولید فولاد ضد زنگ را به ۵.۹ میلیون تن رساندند. این در حالی است که میزان تولید فولاد ضد زنگ در سال ۲۰۲۳ در کشورهای اروپایی حدود ۶.۲ درصد در مقایسه با سال ۲۰۲۲ افت داشته است.

در این میان بررسی ها نشان می دهد، شاخص تولید فولاد ضد زنگ در ایالات متحده در سال ۲۰۲۳ به ۱.۸۲ میلیون تن رسید که حدود ۹.۶ درصد نسبت به مدت مشابه در سال قبل کاهش یافته است.

همچنین معامله گران در روز سه شنبه (۱۶ آوریل) گزارش دادند در کشورهای آسیایی، به استثنای چین و کره جنوبی، تولید فولاد ضد زنگ در سال ۲۰۲۳ حدود ۶.۸۸ میلیون تن اعلام شد. این در حالی است که میزان تولید فولاد ضد زنگ در کشورهای آسیایی در سال ۲۰۲۳ حدود ۷.۲ درصد نسبت به سال قبل افت داشته است.

به نقل از برخی تاجران، چین میزان تولید فولاد ضد زنگ را در سال ۲۰۲۳ به ۳۶.۶۸ میلیون تن رساند. این در حالی است که میزان تولید فولاد ضد زنگ در سال ۲۰۲۳ حدود ۱۲.۶ درصد نسبت به مدت مشابه در سال قبل رشد داشته است.

در این میان معامله گران در روز سه شنبه (۱۶ آوریل) اعلام کردند سایر کشورها، به ویژه برزیل، آفریقای جنوبی، اندونزی، کره جنوبی و فدراسیون روسیه، تولید فولاد ضد زنگ را در سال ۲۰۲۳ به ۷.۱۶ میلیون تن رساندند. این در حالی است که میزان تولید فولاد ضد زنگ در این کشورها در مدت ذکر شده حدود ۵.۲ درصد نسبت به سال قبل کاهش یافت.

به نقل از چندین منبع خبری، در سه ماهه چهارم ۲۰۲۳، تولید جهانی فولاد ضد زنگ به ۱۳.۸۶ میلیون تن رسید که ۸.۵ درصد بیشتر از سه ماهه قبل بوده است. بررسی ها نشان می دهد اروپا در سه ماه چهارم ۲۰۲۳ حدود ۱.۵۰ میلیون تن فولاد ضد زنگ تولید کرد که حدود ۲۸.۶ درصد نسبت به سه ماهه قبل رشد داشته است.

فعالان بازار اعلام کردند ایالات متحده نیز در سه ماهه چهارم ۲۰۲۳ حدود ۴۲۹ هزار تن فولاد ضد زنگ تولید کرد که نسبت به سه ماه قبل حدود ۱۴.۲ درصد کاهش یافته است. بررسی ها نشان می دهد میزان تولید فولاد ضد زنگ در چین در سه ماهه چهارم ۲۰۲۳  حدود ۸.۶۷ میلیون تن بوده که نسبت به سه ماهه قبل ۱۷.۸ درصد رشد داشته است.

تولید جهانی فولاد ضد زنگ در سال ۲۰۲۲ به ۵۵.۳ میلیون تن رسیده است که با کاهش ۵.۲ درصدی نسبت به سال ۲۰۲۱ همراه بوده است. بررسی ها نشان می دهد در سال ۲۰۲۲، رشد جهانی تولید فولاد ضد زنگ در یک سال حدود ۴ درصد پیش ‌بینی می‌ شد و انتظار می رفت میزان تولید جهانی فولاد ضد زنگ در این سال به ۵۸.۶ میلیون تن برسد.

طبق پیش بینی MEPS، تولید جهانی فولاد ضد زنگ در سال ۲۰۲۳ به ۶۰ میلیون تن افزایش خواهد یافت. بررسی ها نشان می دهد تولید کنندگان فولاد ضد زنگ در چین و اندونزی سهم قابل توجهی در رشد این شاخص خواهند داشت.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *